Copyright © Belasah Jelah
Design by Dzignine
support by T3A
August 3, 2011

selamat Puasa!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh~~~

Bapa-bapa, ibu-ibu, temen-temen sadayana, kumaha? =p

Selamat berpuasa untuk hari ini dan kedepannya. Moga apa yang kita lakukan sebelum,sekarang dan selepas ini diberkati dan diredhai oleh Allah.

Sekarang kita berada di bulan Ramadhan, bulan yang penuh berkah, bulan yang kita patut ambil peluang untuk berlumba-lumba berbuat kebaikan dan kebajikan. Tidak lupa juga untuk berdoa dan meminta keampunan kepada Allah pada bulan mulia ini.

Kita yang mempunyai iman dan ingin merasai manisnya iman nescaya meredhai Allah sebagai Rabb, Islam sebagai agama, dan Muhammad sebagai nabi. Setiap syariat-syariat yang ditetapkan, sunnah-sunnah yang ditunjukkan, kita lakukannya untuk mendapat keredhaan Allah dan hati yang suci dan bersih. Tapi hati itu dapat dikotorkan dengan DOSA. Sudah tentu kita tidak terlepas dari dosa. Bukan kadang-kadang buat dosa, mungkin selalu buat.

Justeru itu, ambillah peluang di bulan Ramadhan ini untuk meminta keampunan kepada Allah dari setiap kesalahan kita lakukan samada sedar ataupon tidak. Rasulullah bersabda “Barangsiapa yang berpuasa Ramadhan karena iman dan mengharap pahala, akan diampuni dosa-dosanya yang telah berlalu.” (HR. Bukhari dan Muslim)

Jika beriman, rasailah dosa itu sebagai beban seperti Gunung yang tinggi dan akan Runtuh menimpa kita. Janganlah kita merasai dosa itu seperti Lalat yang hinggap dihidung kita dan menghalaunya dengan tangan sekali lalu sahaja.

Bak kata ustaz Maulana dalam rancangan Islam itu Indah di trans Tv, “kalw dalam bulan ramadhan dia ga solat nescaya luar ramadhan ga solat, kalw dalam bulan ramadhan ga sedekah nescaya luar ramdhan ga sedekah, kalw dalam bulan ramadhan ga taubat nescaya luar ramadhan ga taubat.”(mungkin ada ubah dan penambahan huhu :p). Jika dalam ramadhan yang tak ada musuh mengganggu pon tak buat, apetah lagi bulan yang lain, bukannya tidak mungkin boleh lakukannya tapi semakin sukar melakukannya.

Jadikanlah bulan ramadhan ini POINT OF CHANGES kita.

Dalam kebaikan, Buat apa yang tidak pernah buat dan perbanyak apa yang selalu buat.

pliz deh jgn gini


Sekian. Jangan Belasah je dalam ibadah J




-         


             -Mintak maap lee kalu ade kesalahan dulu2, mne tw dlu men belasah je ckp
-          -Akhirnya Update!!!!! Kuikuikui

Posted by TerMA

0 comments:

Post a Comment